بهترین اینترنت برای انجام بازی آنلاین

یکی از جذاب ترین قسمت های بازی برای گیمر ها بخش آنلاین بازی است. برای اینکه کاربر بتواند از این بخش به خوبی استفاده کند نیاز به سرویس اینترنت مناسب دارد تا بدون اختلال و قطعی بتواند از انجام بازی خود لذت ببرد.

به طور میانگین کاربران در هر ساعت بازی آنلاین بین 40 تا 300 مگابایت اینترنت مصرف میکنند که کیفیت اینترنت یکی از مهم ترین عوامل در بهبود تجربه کاربران است.

اما چه فاکتورهایی در کیفیت اینترنت بازی تاثیردارد؟ چه سرویسی می تواند بهترین کیفیت را در حین انجام بازی برای کاربران فراهم کند؟

در ادامه این مقاله این موارد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 

فاکتور های تاثیر گذار در سرعت اینترنت گیمینگ

به طور کلی سه عامل در سرعت و کیفیت اینترنت به هنگام انجام بازی تاثیر گذار هستند :

  • سرعت دانلود
  • سرعت آپلود
  • پینگ تایم

اما هرکدام از این موارد چه تاثیری در سرعت و کیفیت اتصال اینترنت بازی خواهند داشت؟

سرعت دانلود:

به سرعت انتقال اطلاعات از سرور بازی به کنسول یا دستگاهی که بازی با آن انجام می شود گفته میشود. به طور مثال در نظر بگیرید که مشغول دانلود یک فایل از یک سرور هستید ، یا مشغول وب گردی و بازدید صفحات وب مختلف هستید ، به سرعتی که اطلاعات فایل ها از سرور روی کامپیوتر شما منتقل می شود سرعت دانلود گفته میشود.

حداقل سرعت دانلود برای بسیاری از بازی های آنلاین 3 مگابیت در ثانیه است

سرعت آپلود:

به سرعت انتقال اطلاعات از کنسول یا دستگاه بازی به سرور سرعت آپلود گفته می شود . به طور مثال زمانی که میخواهید یک فایل را از طریق تلگرام ارسال کنید ، سرعت ارسال فایل را سرعت آپلود شما مشخص خواهد کرد.

معمولا در سرویس هایی که سرویس دهندهای اینترنتی ارائه می کنند سرعت آپلود از سرعت دانلود پایین تر است ، اما زمانی که شما قصد انجام بازی آنلاین دارید سرعت آپلود هم در کنار دانلود از اهمیت فراوانی برخوردار است.

هنگامی که شما مشغول بازی آنلاین هستید ، علاوه بر دریافت اطلاعات ، مدام در حال ارسال اطلاعات و دستورات بازی به سرور هستید ، بنابراین باید سرویسی را انتخاب کنید که از این نظر سرعت بالایی داشته باشد.

پینگ تایم:

زمان رفت و برگشت درخواست ها به سرور پینگ تایم گفته میشود. پینگ تایم با واحد میلی ثانیه اندازه گیری میشود و ایده ال ترین حالت برای انجام بازی آنلاین این است که این زمان در کمترین حالت ممکن باشد و به نوعی از سرعت آپلود و دانلود مهم تر است.

هر اندازه این زمان کمتر باشد ، تجربه ی بهتری به هنگام برای کاربران رقم خواهد خورد و در صورتی که این زمان زیاد باشد بازی با Lag همراه خواهد بود.

ایده آل ترین زمان برای پینگ تایم کمتر از 100 میلی ثانیه است اما بسیاری از مواقع رسیدن به این زمان امکان پذیر نیست ، در صورتی که این زمان از 150 میلی ثانیه هم بیشتر باشد تاخیر های فراوانی در بازی مشاهده خواهید کرد که مطلوب نیست

معمولا هر چقدر سرور در فاصله دورتری قرارداده باشد ، این زمان طولانی تر خواهد بود . امکان کم کردن این فاصله عملا ممکن نیست اما شما میتوانید با استفاده از تجهیزات مناسب این مقدار را به کمترین حالت ممکن برسانید.

نتیجه گیری:

در این نوشته درباره پارامترهای مختلف که روی کیفیت بازی آنلاین شما تاثیر دارد صحبت کردیم. صورتی که یک گیمر حرفه ای هستید:

  • در انتخاب سرویس اینترنت خود بسیار دقت کنید.
  • تجهیزات اینترنت خود را همیشه به روز نگه دارید
  • تنظیمات مودم خود را به دقت انجام دهید تا بیشترین بهره وری را داشته باشید
  • برای تجربه بهتر در هنگام بازی اتصال اینترنت سایر تجهیزات را قطع کنید
  • ترجیحا از اتصال با کابل استفاده کنید.