بلیزارد اعتبار صنعت بازی سازی

معرفی بلیزارد و تاریخچه آن

این شرکت ها که ابتدا با نام های جدا از یکدیگر فعالیت می کردند ، از سال 1991 شروع به فعالیت کردند . مقر اصلی آن ها در کالیفرنیا امریکا قرار دارد و توسط الن ادهام ( بلیزارد ) و برایان کلی ( اکتیویژن ) اداره می شوند .

بلیزارد چند سال پس از شروع فعالیتش و خیلی زود به موفقیت های زیادی دست یافت و در بین دوست داران بازی های ویدیویی  به محبوبیت خاصی رسید. این شرکت به سرعت توانست نظر منتقدین این عرصه را به خود جلب کند و جایزه های متعددی را دریافت کند .

تعداد کارکنان این کمپانی در سال 2012 به حدود 7061 نفر رسید که البته با تغییر مدیریت ها در این چند سال از تعداد آن ها کاسته شده است .

محصولات عرضه شده توسط Blizzard Entertainment

اولین عنوان مهمی که بلیزارد روانه بازار کرد  که شروع یک رویاپردازی طولانی برای این شرکت نیز بوده است

وارکرفت: ارکها و انسانها  (WarCraft: Orcs & Humans) نام دارد . این بازی در سال 1994 عرضه شد در ادامه بلیزارد 3 نسخه دیگر از این بازی را طی 9 سال روانه بازار کرد که در بین آن ها وارکرفت 3 (WarCraft III: Frozen Throne ) به محبوبیت بیشتری در بین گیمر های این سبک بازی رسیده است .

و در سال 2004 استارت پروژه عظیم و طولانی World of Warcraft (دنیای وارکرفت) را زد که تا کنون آن را ادامه داده است . منتقدین هر سال پیش بینی می کنند که امسال آخرین سال اوج این بازی  است و به پایان آن نزدیک شده ایم ولی بلیزارد با رونمایی و انتشار نسخه های جدید جواب تمامی منتفدانش را به خوبی داده است .

از دیگر نسخه های این بازی می توان به دنیای وارکرفت : نبرد برای ازروت  (Wow bfa) و دنیای وارکرفت : سرزمین سایه ها ( Wow Shadowlands ) اشاره کرد.

زیر سایه این 2 بازی کمپانی بلیزارد 2 شاهکار تمام عیار را نیز روانه بازار کرده که طرفداران خاص خودشان را دارند . سری بازی های Diablo  و Starcarft  از این دسته هستند .

کمپانی بلیزارد در سال 2016 وارد سبک جدیدی از بازی ها شد و نسخه جدیدی از یک بازی را با نام Overwatch  معرفی و عرضه کرد . بازی اورواچ بهترین بازی آن سال را به  خود اختصاص داد که همه ی این اتفاقات هیجان انگیز را مدیون هوش بازی سازان قوی و مستعد خود است.

بازی های محبوب Activision

در ادامه به معرفی 2 بازی از سری بازی های محبوب اکتیویژن می پردازیم .

1 .Spider-man   :

این بازی محصول مشترک بلیزارد و مارول  است و در سال 2000 منتشر شد . Spider Man گام بزرگی برای این کمپانی در سری بازی های کنسول بود ، که این بار دوست داران بازی های کامپیوتری و سوپر هیرو ها را می توانستیم در کنار هم در یک بازی ببینیم.

2.Call of Duty  :

سری بازی های ندای وظیفه از قدیم از بازی های خیلی محبوب گیمر ها در گیم نت ها نیز به شمار می رود سال به سال به شماره نسخه آن اضافه می شود . اکتیویژن با تمام افت و خیز های این بازی توانسته آن را به یکی از محبوب ترین نسخه های سبک خودش تبدیل کند که یک موفقیت بزرگ برای این شرکت به حساب می آید . این بازی در سبک خودش پایه گذار خیلی از اولین هاست که بی شک باید ان را ستایش کرد .

در امد کمپانی بلیزارد از این بازی ها در سال 2012 حدود 4.85 میلیارد دلار بود که یک رقم باور نکردنی و عالی برای صنعت بازی سازی است و بی دلیل نیست که آن را اعتبار و امضای این صنعت می نامند .

بلیزارد جدیدا نیز سرور های انلاین اخرین نسخه Call of Duty  و بازی Destiny 2  را در دست گرفته که به افزایش سود و درامد آن نیز کمک زیادی خواهد کرد .

سایر محصولات

Blizzard علاوه بر بازی های نام برده شده تعدادی بازی دیگر نیز به بازار عرضه کرده است که در زیر آن ها را نام می بریم :

Hearthstone

Heroes of the Storm

Guitar Hero

Blackthorne

The Lost Vikings

و ......

 

در انتها امیدواریم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید و توانسته باشیم شما را  با این غول صنعت بازی سازی تا حدودی آشنا کرده باشیم .